Tipuri principale de logo-uri

by | aug. 24, 2022

Toată lumea știe ce este un logo sau poate identifica un logo, doar pentru acest scop a fost creat.

Sau poate este ceva mai mult decât ceea ce vede ochiul?

 

Te invit să intrăm împreună în lumea celor mai valoroase logo-uri a tuturor timpurilor și să clasificăm principalele tipuri de logo-uri existente.

Dar mai întâi ar trebui să ai în vedere câteva cerințe de bază pe care trebuie să le îndeplinească un logo-ul tău:

  • În primul rând este unicitatea sau originalitatea pentru a se diferenția de restul mărcilor existente pe piață. Pentru această cerință este nevoie de multă creativitate și inspirație.
  • A doua cerință este memorabilitatea pentru a rămâne bine întipărit în mintea privitorului sau a clientului. Dacă prima cerință a fost dificilă aceasta este mult mai complexă. Pentru aceasta este nevoie de elemente cât mai simple, comune și interacțiune frecventă cu clienții tăi.
  • A treia cerință de bază este versatilitatea. Din păcate aceasta este cel mai des încălcată. Logo-ul corect trebuie să fie la fel de lizibil în varianta lui negativă ca și în cea pozitivă. De asemenea un logo bun va putea fi recunoscut chiar și la dimensiuni foarte mici, de exemplu pe pagina de Facebook unde spațiul alocat pentru logo-ul companiei este destul de mic sau pe un obiect mai mare ca un banner, tricou, o casetă luminoasă sau pe un flyer.

Pentru a respecta această a treia cerință există un mod simplu de a verifica logo-ul chiar și singur, fără ajutorul unui specialist. Încearcă să îl încadrezi într-un cerc. Apoi într-un pătrat. Dacă nu reușești sau nu ești mulțumit de aspect, atunci ar trebui să te gândești la îmbunătățirea lui.

 

Mai jos îți vom prezenta tipurile principale de logo:

1. Simbol abstract

Este o formă geometrică abstractă. Dacă alegi acest tip de logo pentru a-ți reprezenta afacerea nu ești restricționat în vreo privință și poți crea astfel un logo cu adevărat unic. Pintre exemplele renumite de branduri care au ales un logo ca simbol abstract  regăsim cercul împărțit de la celebra băutură Pepsi sau logo-ul multinaționalei Adidas care produce diverse articole sportive. Tot aici putem adăuga și marca de automobile Chevrolet.

2. Mascota

Sau logo-urile mascotă sunt caractere ilustrate ce reprezintă compania  într-un mod simpatic, haios, caricaturist și plin de culoare. Mascotele sunt excelente pentru companiile care doresc să atragă familiile și copiii, creând astfel o atmosferă prietenoasă. Ca exemplu putem da aici compania franceză Bic care produce obiecte de scris și brichete. Un alt exemplu este celebrul lanț de restaurante de tip fast-food Kentucky Fried Chicken (KFC), caracterul ilustrat fiind colonelul Sanders. Cel mai mare producător de anvelope pe plan mondial are de altfel un logo tip mascotă, și anume Michelin.

3. Simbol combinat

Poate fi un logo alcătuit dintr-o combinație precum un simbol abstract sau o mascotă și un text. După un timp oamenii vor asocia simbolul sau mascota cu brandul tău, nefiind necesar să  incluzi numele acestuia. Spre exemplu lanțul de magazine Lidl are un logo potrivit acestei secțiuni. Un alt exemplu foarte cunoscut care a ales un astfel de logo este producătorul de mașini sport Ferarri, companie fondată în 1929 de Enzo Ferrari. Dacă ar fi să adăugăm și un exemplu din industria alimentară acesta ar fi lanțul american de restaurante fast-food Burger King.

4. Logo cuvânt (sau wordmark)

Se enumeră ca fiind printre cele mai ușoare de realizat. Acesta se concentrează de obicei doar pe numele companiei. Alegerea unui font potrivit și a unor culori adecvate va face brandul tău să devină unul memorabil. Mult renumita băutură răcoritoare sub numele de Coca-Cola vândută în peste 200 de țări a ales acest model de logo. Un alt exemplu ar fi unul dintre cei mai importanți producători de jucării și anume, celebrul brand Lego. Nu putem să nu adăugăm aici și compania Google care administrează motorul de căutare pe Internet care are același nume.

5. Logo-ul tip monogramă (lettermark)

Este de obicei o prescurtare a numelor foarte lungi de branduri cum ar fi TVR ( Societatea Română de Televiziune ) sau inițialele bradului precum compania Hewlett-Packard cunoscută sub numele de HP, fiind specializată în producerea calculatoarelor, serverelor sau a produselor soft. Canalul de televiziune HBO care difuzează filme originale și cinematografice, a ales de asemena un logo de tip monogramă.

6. Logo-ul simbol

Este un logo bazat pe un simplu simbol. Cel mai important aspect atunci când te hotărăști că vrei un astfel de logo este alegerea imaginii care să te reprezinte întru-totul. Logo-ul tău ar trebui să fie atât de bun încât să nu mai fie nevoie de altceva pentru ca ceilalți să îți recunoască compania. Luăm ca exemplu grupul bancar ING prezent la nivel mondial reprezentat de un leu sau compania americană Nike care comercializează articole sportive și vestimentare, recunoscută printr-un Check mark. Rețeaua socială Instagram are de altfel un logo simbol care ilustrează o cameră foto.

7. Logo-ul emblemă

Este de cele mai multe ori folosit la școli sau organizații guvernamentale, dar nu numai, acesta reprezentând un font înăuntrul unul simbol. Industria auto este de altfel atrasă de acest tip de logo-uri, iar ca exemplu putem da aici compania BMW, producător multinațional de automobile, motociclete și motoare de avioane înființată în 1916. Una dintre cele mai importante universități din lume și anume Universitatea Oxford din Anglia, adoptă de asemenea acest stil de logo. Aici se încadrează și logo-ul personajului de televiziune Superman.

Oricare ar fi alegerea ta în materie de logo, Isidor’s Software Solutions îți stă la dispoziție cu o întreagă echipă de specialiști ca imaginea brandului tău să te reprezinte cât mai bine.

5 principii în Logo Design

5 principii în Logo Design

În afaceri, similar ca în cazul unei întâlniri – încerci să atragi oamenii potriviți și să îi faci să se “îndrăgostească” de brand-ul tău. Vrei să îi ademenești  suficient de mult încât să te aleagă pe tine și să rămână alături pentru mult timp. Logo-ul nu este...

5 beneficii ale unui Magazin Online

5 beneficii ale unui Magazin Online

Magazinul online este platforma creată și personalizată special pentru vânzător, care permite clientului să vizualizeze și să cumpere produsele oferite de un business, într-un spațiu digital ușor de utilizat pentru orice vizitator. În comparație cu magazinele fizice,...

0 Comments

Submit a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată.