Toată lumea știe ce este un logo sau poate identifica un logo, acesta fiind și scopul pentru care a fost creat. Sau poate este ceva mai mult decât ceea ce vede ochiul?
Te invit să intrăm împreună în lumea celor mai valoroase logo-uri a tuturor timpurilor și să clasificăm principalele tipuri de logo-uri existente.
Dar mai întâi ar trebui să ai în vedere câteva cerințe de bază pe care trebuie să le îndeplinească logo-ul tău:
⦁ În primul rând este unicitatea sau originalitatea pentru a se diferenția de restul mărcilor existente pe piață. Pentru această cerință este nevoie de multă creativitate și inspirație.
⦁ A doua cerință este memorabilitatea pentru a rămâne bine întipărit în mintea privitorului sau a clientului. Dacă prima cerință a fost dificilă aceasta este mult mai complexă. Pentru aceasta este nevoie de elemente cât mai simple, comune și interacțiune frecventă cu clienții tăi.
⦁ A treia cerință de bază este versatilitatea. Din păcate, aceasta este cel mai des încălcată. Logo-ul corect trebuie să fie la fel de lizibil în varianta lui negativă ca și în cea pozitivă. De asemenea, un logo bun va putea fi recunoscut chiar și la dimensiuni foarte mici, de exemplu pe pagina de Facebook unde spațiul alocat pentru logo-ul companiei este destul de mic sau pe un obiect mai mare, precum un banner, tricou, o casetă luminoasă sau pe un flyer.
Pentru a respecta această a treia cerință există un mod simplu de a verifica logo-ul chiar și singur, fără ajutorul unui specialist. Încearcă să îl încadrezi într-un cerc. Apoi, într-un pătrat. Dacă nu reușești sau nu ești mulțumit de aspect, atunci ar trebui să te gândești la îmbunătățirea lui.
Mai jos îți vom prezenta tipurile principale de logo:
1. Simbol abstract
Este o formă geometrică abstractă. Dacă alegi acest tip de logo pentru a-ți reprezenta afacerea nu ești restricționat în vreo privință și poți crea astfel un logo cu adevărat unic. Printre exemplele renumite de branduri care au ales un logo ca simbol abstract regăsim cercul împărțit de la celebra băutură Pepsi sau logo-ul multinaționalei Adidas care produce diverse articole sportive. Tot aici putem adăuga și marca de automobile Chevrolet.
2. Mascota
Sau logo-urile mascotă sunt caractere ilustrate ce reprezintă compania într-un mod simpatic, haios, caricaturist și plin de culoare. Mascotele sunt excelente pentru companiile care doresc să atragă familiile și copiii, creând astfel o atmosferă prietenoasă. Ca exemplu, putem ilustra, aici, compania franceză Bic care produce obiecte de scris și brichete. Un alt exemplu este celebrul lanț de restaurante de tip fast-food Kentucky Fried Chicken (KFC), caracterul ilustrat fiind colonelul Sanders. Cel mai mare producător de anvelope pe plan mondial are, de altfel un logo tip mascotă și anume Michelin.
3. Simbol combinat
Poate fi un logo alcătuit dintr-o combinație precum un simbol abstract sau o mascotă și un text. După un timp oamenii vor asocia simbolul sau mascota cu brandul tău, nefiind necesar să incluzi numele acestuia. Spre exemplu, lanțul de magazine Lidl are un logo potrivit acestei secțiuni. Un alt exemplu foarte cunoscut care a ales un astfel de logo este producătorul de mașini sport Ferarri, companie fondată în 1929 de Enzo Ferrari. Dacă ar fi să adăugăm și un exemplu din industria alimentară acesta ar fi lanțul american de restaurante fast-food, Burger King.
4. Logo cuvânt (sau wordmark)
Se enumeră ca fiind printre cele mai ușor de realizat logo-uri. Acesta se concentrează, de obicei doar pe numele companiei. Alegerea unui font potrivit și a unor culori adecvate va face brandul tău să devină unul memorabil. Mult renumita băutură răcoritoare sub numele de Coca-Cola vândută în peste 200 de țări a ales acest model de logo. Un alt exemplu ar fi unul dintre cei mai importanți producători de jucării și anume, celebrul brand Lego. Nu putem să nu adăugăm aici și compania Google care administrează motorul de căutare pe Internet cu același nume.
5. Logo-ul tip monogramă (lettermark)
Este de obicei o prescurtare a numelor foarte lungi de branduri cum ar fi TVR (Societatea Română de Televiziune ) sau inițialele brandului precum compania Hewlett-Packard cunoscută sub numele de HP, fiind specializată în producerea calculatoarelor, serverelor sau a produselor soft. Canalul de televiziune HBO care difuzează filme originale și cinematografice a ales de asemena, un logo de tip monogramă.
6. Logo-ul simbol
Este un logo bazat pe un simplu simbol. Cel mai important aspect atunci când te hotărăști că vrei un astfel de logo este alegerea imaginii care să te reprezinte întru totul. Logo-ul tău ar trebui să fie atât de bun încât să nu mai fie nevoie de altceva pentru ca ceilalți să îți recunoască compania. Luăm drept exemplu grupul bancar ING prezent la nivel Mondial, reprezentat de un leu sau compania americană Nike care comercializează articole sportive și vestimentare, recunoscută printr-un Check mark. Rețeaua socială Instagram are de asemenea, un logo simbol care ilustrează o cameră foto.
7. Logo-ul emblemă
Este de cele mai multe ori folosit la școli sau organizații guvernamentale, dar nu numai, acesta reprezentând un font înăuntrul unui simbol. Industria auto este de altfel atrasă de acest tip de logo-uri, iar ca exemplu putem menționa, aici, compania BMW, producător multinațional de automobile, motociclete și motoare de avioane înființată în 1916. Una dintre cele mai importante universități din lume și anume Universitatea Oxford din Anglia, adoptă de asemenea acest stil de logo. Aici se încadrează și logo-ul personajului de televiziune Superman.
Oricare ar fi alegerea ta în materie de logo, Isidor’s Software Solutions îți stă la dispoziție cu o întreagă echipă de specialiști, pentru ca imaginea brandului tău să te reprezinte cât mai bine.